Translate

maanantai 29. heinäkuuta 2013

Lipstikka

Istutin joskus kesällä Lipstikan alun yrttikasvimaalleni. Hyvin se on siellä näyttänyt viihtyvän. Ostin sen ihan ruokakaupasta, vihannesosastolta. Luin jostain, että se on monivuotinen kasvi. Nyt jännään miten sen talvella käy.

Siinä muovipussissa, johon se oli pakattu oli maininta: Helppo ja maukas jälkiruoka vaniljajäätelön kanssa. Nyt mulla ei ole täällä kotona yhtään vaniljajäätelöä, mutta mun on ihan pakko kokeilla miltä ne maistuu yhdessä. Vähän mua arveluttaa. Olen kuvitellut että se sopii keittoihin, mutta jätskin kanssa?


4 kommenttia:

  1. Eipä ole käynyt mielen vieressäkään laittaa jäätelön kaveriksi liperiä, mutta kaippa se on testattava!
    Lipstikka eli Liperi talvehtii ainakin meillä päijät-hämeessä oikein hyvin ja kasvaa isoksi "pensaaksi" jopa 3m korkeaksi.
    Keittoihin, pataruokiin ja kastikkeisiin yleensä käytän.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kyllä huomenna on pakko ostaa vaniljajätskiä ja kokeilla minkä makuelämyksen siitä saa.

      Poista
  2. Mulla olis pakkasessa vanljajätskiä, muttei lipstikkaa ;D Kertokaa sitten heti millainen makunautinto näistä kahdesta syntyi! Kuulostaa kyllä aika erikoiselta yhtälöltä...


    Anopilla oli puutarhassaan lipstikka, joka kasvoi melkein pari metriseksi, oli siinä syömistä!

    VastaaPoista